• V některých státech je již legální, v jiných se čeká na brzké schválení. Veřejná propagace konopí na sociálních sítích je však zakázána.
  • Prodejcům tak zbývá přesunout se na plátna billboardů a do rádií.

Vzhledem k tomu, že se konopný průmysl rozrůstá a ročně se odhaduje na 10 miliard dolarů, státy stále častěji schvalují lékařskou marihuanu a zákony týkající se užívání marihuany.

Ale pro marketingové agentury, výdejny lékařské marihuany a výrobce konopí je reklama jedna velká překážka.

Facebook a Google nesouhlasí s propagací konopí

Online platformy s primárním reklamním prostorem, jako je Facebook a Google, nepovolují na svých stránkách drogy nebo propagaci související s drogami, takže velké množství reklam se přesune na blogy, podcasty, informační bulletiny a tisková média. Odborníci tvrdí, že Facebook a Google, kteří mají masivní podíl na digitální reklamě, pravděpodobně nebudou měnit své zásady dokud nebude marihuana federálně legalizovaná. Televize a rádia budou mít své vlastní podmínky a omezení, takže konopný průmysl bude procházet složitou strukturou předpisů jednotlivých států.

„Možná si myslíte, že Facebook a některé další on-line platformy jsou ideálním místem pro propagaci těchto produktů, protože ve státech, kde je marihuana legální lze její propagaci zaměřit pouze na osoby starší 21 let,“ uvedl Aaron Smith, výkonný ředitel Národní asociace konopí. „Rádi bychom dodržovaly tyto pokyny.“

Podle zásad společnosti Facebook nesmějí reklamy propagovat prodej nebo užívání nelegálních léků na předpis nebo rekreačních drog. To zahrnuje reklamy na rekreační nebo lékařskoju marihuanu – dokonce i ve státech, kde je droga legální.

Mluvčí společnosti Google uvedla, že reklamy na marihuanu nejsou na webu povoleny, protože droga na federální úrovni je stále nelegální. Pravidla platí pro všechny reklamy Google, stejně jako pro různé formy, jako jsou například videoreklamy.

Dvacet devět států a Kolumbie mají programy lékařské marihuany a osm států má podle zákona dovoleno používat marihuanu na speciální průkaz (pouze dospělí), podle Národní asociace konopí.

Olivia Mannix, zakladatelka a generální ředitelka konopné marketingové agentury Cannabrand uvedla, že mnoho pacientů, kteří by mohli mít prospěch z lékařské marihuany, nemůže díky omezením na Facebooku získat informace, které potřebují. Co se týče společností, s nimiž společnost Cannabrand spolupracuje, Mannix uvedla, že její tým musí přemýšlet o možnostech, jak oslovit zákazníky online bez cílených reklam.

To může zahrnovat zapojení lidí s velkým počtem sledujících na sociálních sítích nebo dokonce klávesnice s emoji marihuanou, která odkazuje na konkrétní výrobky nebo značky konopí.

„Abyste získali nové sledující na sociálních sítích, musíte mít nějakou strategii a být kreativní. Nestačí pouze postovat reklamy,“ řekla Mannix.

Dále uvedla, že společnost Facebook odmítá reklamy a příspěvky s konopnou tématikou a že požadavky na aktualizaci reklamní politiky zůstávají nezodpovězené.

V jednom případě společnost Facebook dokonce zablokovala reklamu na událost, v níž by členové národního konopného průmyslu lobbovali kvůli problémům souvisejících s marihuanou.

Facebook se k tomuto kroku nevyjádřil.

Výsledek obrázku pro cannabis and google

Jsou řešením billboardy? 

Řada obchodních publikací se zabývá přímo konopným průmyslem, jako jsou časopisy High Times nebo Marijuana Business Magazine. Avšak televize, rádia nebo internetové weby často nabídky na placenou reklamu propagující marihuanu odmítá a odkazuje je třeba na billboardy, uvedl Mark Bartholomew, profesor na University of Buffalo, který se zaměřuje na právo reklamy.

Ale i tento přístup nese určité rozpory. Například billboardy často podléhají vlastním zákonům, pokud jde o obrázky, které nesmějí být používány, nebo jaké procento diváků musí být dospělí.

„Je pravda, že 71% diváků musí být dospělí, což je opravdu těžké dodržet, na rozdíl od digitálního světa, kde to lze ovlivnit poměrně jednoduše,“ řekl Bartholomew. „Je zajímavé,k že prodejci lékařské marihuany jsou nuceni používat tyto tradiční formy reklamy.“

Bartholomew řekl, že důvod očekávání, že reklamní normy se změní, jakmile se konopný průmysl stane ještě více celosvětový. Koneckonců, reklamy, včetně sexu a násilí, byly před 20 nebo 30 lety mnohem méně běžné než v dnešní době, dodal.

Koneckonců společnost MedMen nedávno zahájila novou kampaň „Forget Stoner“, která je zaměřená na fotografování postav sportovců a babiček , aby se zredukovala stigma uživatelů marihuany. BJ Carretta, hlavní ředitel marketingu společnosti MedMen uvedl, že dosah těchto kampaní by byl zvětšen jen přístupem k rozhlasovým nebo video platformám, který je nyní nemožný.

"Představte si, že první společnost vystupuje kreativně s opravdu působivým 30 sekundovým spotem na celonárodní úrovni v hlavní televizní show nebo v nedělním hlavním sportovním programu," řekl Carretta. "O tom by se hodně mluvilo."

Zdroje: článek, obrázek: canna-ventures.com;pinterest.ca